Redakcja skarżyła się do Radnych miasta Tarnobrzeg na likwidację infrastruktury Siarkopolu

Skarga do Radnych Miasta na likwidację linii kolejowej do wsi Żupawa i wsi Stale, wniosek o ratunek infrastruktury dawnego Siarkopolu




Rys. Schematy zlikwidowanych odcinków, wg bazakolejowa.pl


Do Radnych Miasta Tarnobrzeg

Szanowni Państwo Radni,

Zwracam się z ogromnym niepokojem w związku z likwidacją torowiska na odcinku kilkuset metrów od stacji Olendry do wsi Żupawa. Decyzja ta spowodowała, że linie kolejowe nr 80 oraz 84 straciły swoje funkcjonalności, stając się bezużytecznymi. W kontekście województwa, które już i tak cierpi na skutek ubogiej sieci kolejowej, takie działania dodatkowo pogłębiają ten problem, pomimo istniejących szans rynkowych dla obsługi tych linii.

W związku z powyższym, wnoszę do Urzędu Miasta oraz Radnych o podjęcie działań mających na celu:

  1. Zobowiązanie PKP Polskie Linie Kolejowe do odbudowy około 500 metrów toru między Olendrami a Żupawą, wraz z budową ślepo zakończonego przystanku we wsi Żupawa.
  2. Zobowiązanie PKP PLK do przeprowadzenia niezbędnych napraw zachowanych od likwidacji odcinków linii nr 80 i 84.
  3. Przeznaczenie środków na zamówienie usług przewozowych do stacji Żupawa. Proponuję, aby cztery kursy dziennie wjeżdżały na linie nr 80 i 84, zmieniały bieg na stacji Żupawa i wracały na główną trasę Stalowa Wola – Rzeszów. Taki manewr stworzyłby tzw. wjazd kieszeniowy na tej trasie, zwiększając jej atrakcyjność i funkcjonalność. UM wnioskowałby w tej sprawie do Urzędu Marszałkowskiego.
  4. Zaplanowanie odbudowy odcinka kolei Żupawa- Stale - Chmielów Zagumnie wg dołączonego schematu, dla kursów kolei podmiejskiej wokół Tarnowa. Ma to na celu uratowanie infrastruktury dawnego Siarkopolu. Kolej kursowałaby na trasie dookólnej Tarnobrzeg- Sobów Centrum (nowy przystanek, lokalizację dołączono)- Żupawa- Stale (2 przystanki, przy kościele i ul. Tęczowa- Rokita- Chmielów Zagumnie- Tarnobrzeg.

Mam nadzieję, że rozważycie Państwo powyższe wnioski w duchu dbałości o rozwój i dostępność infrastruktury transportowej w naszym regionie. Rozwój lokalnych połączeń kolejowych może znacząco przyczynić się do poprawy jakości życia mieszkańców oraz przyciągnąć nowe możliwości gospodarcze.

Z wyrazami szacunku,

Adam Fularz

Redaktor

Mielecka.pl

Dolna Zielona 24a Zielona Góra

załącznik: 

Opis:

Opis ogólny: Linia w trakcie rozbiórki po upadku siarkopolu. Rozbierana przez miejscowych złomiarzy nie nadaje sie do jakiegokolwiek użytku. (info: lukasz kośla, 2005-04-21)

Opis infrastruktury: Plac ładunkowy z dwoma torami. Na stacji znajduje się kilka dróg utwardzonych płytami betonowymi, ale nie mają one połączenia z żadnymi utwardzonymi drogami w okolicy. (info: Przemysław Więcek, 04-07-2009)

Stacja służyła jako punkt zdawczo - odbiorczy dla zagłębia siarkowego. Stacja w całości była obsługiwana taborem PKP z pobliskiej jednostki MD Rozwadów. Dodatkowo lokomotywy z PKP wjeżdżały w "głąb" KS i obsługiwały staje Jeziórko.

Stacja Olendry została na początku lat 90 XX skomputeryzowana i zautomatyzowana. Dodatkowo pobliską wagonownię wyposażono w nowoczesny sprzęt i zautomatyzowano. Stacja od samego początku pracowała na semaforach świetlnych i zwrotnicach elektrycznych.

Aktualnie stan torowiska jest zły, a sieć trakcyjna jest systematycznie zdejmowana. Aktualnie linia D29-80 została już jej pozbawiona i jest także prawdopodobnie nie przejezdna z powodu kradzieży części toru.

Jedynym dojazdem jest D29-84, która pozwala na przejazd z prędkością 10-20 km/h. Nad linią nadal funkcjonuje trakcja elektryczna.

Niestety, zlikwidowana kopalnia siarki w Jeziórku czyli główny generator ruchu na stacji. Sugeruje, że stacja w najbliższej przyszłości zostanie rozebrana.

(info: Michał Bis (www.1435.pl, wg bazakolejowa.pl), 10-08-2011)


do Radnych Sejmiku WP

Szanowni Państwo,

Skarżę że zlikwidowano torowisko na dystansie kilkuset metrów od stacji Olendry do wsi Żupawa. W związku z tym linie kolejowe nr 80 oraz 04 stały się bezużyteczne. W województwie z taką uboga siecią kolei likwiduje się sieć trakcyjną i linie kolei, mimo szans rynkowych dla ich obsługi. 

Wnoszę do UMWP do Radnych o:

-zobowiązanie PKP PLK do odtworzenia ok. 500 metrów toru Olendry- Żupawa wraz z budową ślepo zakończonego przystanku we wsi Żupawa. Zobowiązanie PKP PLK do naprawy zachowanych od likwidacji odcinków linii nr 80 i 84.

-przeznaczenie środków na zamówienie usług przewozowych do stacji Żupawa. Proponuje aby 4 kursy w dobie wjeżdżały na linie nr 80 i 84, zmieniały bieg na stacji Żupawa, i wracały na główną trasę Stalowa Wola- Rzeszów. Byłby to tak zwany wjazd kieszeniowy na trasie Stalowa Wola- Rzeszów.


Z wyrazami szacunku,

Adam Fularz Redaktor Mielecka.pl Dolna Zielona 24a Zielona Góra

Komentarze

Popularne posty