Wniosek w sprawie Tarnobrzeskiej kolei aglomeracyjnej

 Wniosek w sprawie Tarnobrzeskiej kolei aglomeracyjnej do Radnych miasta Sandomierz

Szkic połączenia po bocznicy


Propozycja redakcji dotycząca budowy Tarnobrzeskiej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej jest ambitnym projektem, który ma na celu zwiększenie mobilności mieszkańców oraz integrację transportową między Tarnobrzegiem a Sandomierzem. Przyjęcie takiego rozwiązania mogłoby znacząco wpłynąć na rozwój lokalnej gospodarki, poprawę dostępności komunikacyjnej i zmniejszenie zależności od transportu samochodowego, co jest kluczowe w kontekście ekologicznym oraz poprawy jakości życia mieszkańców.

Kluczowe aspekty projektu:

  1. Integracja z istniejącą infrastrukturą: Wykorzystanie bocznicy z dworca Sandomierz do Os. Bac zyńskiego, co jest krokiem w stronę wykorzystania istniejących zasobów infrastrukturalnych, mogłoby skrócić czas realizacji i obniżyć koszty inwestycji.

  2. Częstotliwość kursowania: Proponowana częstotliwość kursów – co 60 minut na co dzień oraz co 30 minut w godzinach szczytu – sugeruje model odpowiadający potrzebom pasażerów, podobnie jak to ma miejsce w innych dobrze działających systemach kolejowych aglomeracyjnych.

  3. Wpływ na rozwój lokalny: Tarnobrzeska Kolej Aglomeracyjna może przyczynić się do wzrostu atrakcyjności inwestycyjnej regionu, co z kolei może przyciągnąć nowe inwestycje, zwiększyć wartość nieruchomości i stworzyć nowe miejsca pracy.

Wyzwania i możliwości:

  • Finansowanie: Realizacja takiej inwestycji będzie wymagała znalezienia odpowiednich źródeł finansowania, zarówno z budżetu lokalnego, jak i potencjalnie z funduszy unijnych lub krajowych.

  • Akceptacja społeczna: Ważne będzie uzyskanie poparcia mieszkańców oraz lokalnych przedsiębiorców, którzy mogą korzystać z nowej infrastruktury na co dzień.

  • Współpraca międzygminna: Efektywna realizacja projektu wymagać będzie ścisłej współpracy między różnymi jednostkami samorządu terytorialnego, co może stanowić wyzwanie organizacyjne i polityczne.

Podsumowanie:

Tarnobrzeska Kolej Aglomeracyjna stanowi przykład projektu, który może zdecydowanie zmienić oblicze transportu publicznego w regionie, czyniąc go bardziej dostępnym, efektywnym i ekologicznym. Dla prasy jest to temat z wieloma aspektami – od technicznych po społeczno-gospodarcze, a także z potencjałem na bieżące śledzenie postępów i efektów wprowadzanych zmian.

opr.SztucznaIntelig.


Wniosek w sprawie Tarnobrzeskiej kolei aglomeracyjnej

Inbox


a.napieracz     um.tarnobrzeg.pl

Fri, Feb 3, 2023, 8:48 AM

to Adam


Informuję ,że Miasto Tarnobrzeg będzie uczestniczyć w rozmowach na temat kolei aglomeracyjnej.


Przebieg kolei powinien zostać uzgodniony w miastem.


Z poważaniem.


Adam Napieracz

Naczelnik Wydziału Komunikacji

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Mickiewicza 7

39-400 Tarnobrzeg

www.tarnobrzeg.pl(...)


URZĄD MIASTA TARNOBRZEGA. ul. Kościuszki 32 39-400 Tarnobrzeg


Szanowni Państwo,

Jakie jest zdanie samorządu miasta Tarnobrzeg na temat załączonych planów budowy nowych torowisk tarnobrzeskiej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej?

Realizacja inwestycji wymaga poparcia miejscowego samorządu. Chcielibyśmy, aby na trasie Sandomierz os. Baczyńskiego (po bocznicy)- Tarnobrzeg kursowały składy Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Budowa nowych odcinków torowisk ma sprawić, by projekt był dużo bardziej rentowny i dochodowy. Bez tych inwestycji kolej aglomeracyjna będzie mniej rentowna, będzie też wymagała większych dotacji, a liczba kursów będzie mniejsza, z uwagi na dużo mniejszą liczbę potencjalnych pasażerów.

Poprawnie zorganizowana kolej aglomeracyjna mogłaby kursować z Tarnobrzegu do Sandomierza na os. Baczyńskeigo co 60 minut i co 30 minut w szczycie komunikacyjnym. Podobne rozwiązanie działa już wokół Wieliczki i Krakowa- SKA kursuje co 30 minut w dni powszednie.


Pozdrawiam,

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski

Komentarze

Popularne posty